Speciaal voor vrouwen

Klachten of problemen met menstruatie, vruchtbaarheid, zwangerschap of overgang? Behandeling en ondersteuning met voeding- en leefstijladviezen helpen de vrouw om zich optimaal te voelen in deze levensfase.

Menstruatie

Als er voldoende bloed en Qi in het lichaam aanwezig is en dit onbelemmerd stroomt, dan zijn er tijdens de menstruatiecyclus geen klachten. PMS-klachten, een onregelmatige cyclus, veel of juist weinig bloedverlies, stolsels, krampen, hoofdpijn, geïrriteerdheid, gespannen borsten, pijnklachten en emotionele klachten geven aan dat er een verstoring is. Heftige menstruatie kan veel energie kosten en uiteindelijk een tekort opleveren.

Fertiliteitsproblemen

Wanneer er een zwangerschapswens is maar deze wordt niet vervuld, kan dit vele gecompliceerde oorzaken hebben. VoetreflexPlus heeft vaak een zeer belangrijke toegevoegde waarde omdat het lichaam ontspant en er een betere doorstroming in het lichaam plaats vindt van Qi en bloed; dit heeft een opbouwend effect op het lichaam. Om de kans op een zwangerschap te vergroten en de omstandigheden te optimaliseren zijn vaak behandelingen voor zowel de vrouw als de man wenselijk.

Zwangerschap

Zwangerschapsreflexologie geeft jou en je ongeboren baby rust en ontspanning. Tijdens de behandelingen maak je intensief contact met je ongeboren baby. Reflexologie geeft verlichting van klachten zoals misselijkheid, maagzuur, rugpijn, pijn in het bekken, vermoeidheid, stemmingswisselingen, blaasontsteking, obstipatie, slapeloosheid, oedeem, hoge bloeddruk en beginnende zwangerschapsdiabetes. Na de bevalling helpt zwangerschapsreflexologie je om weer sneller op krachten te komen en sneller de balans terug te vinden.

Overgang

Deze periode kenmerkt zich door een grote verandering in het lichaam van de vrouw. Bij veel vrouwen geeft dit in meer of mindere mate een verstoring, zowel lichamelijk als emotioneel. Voorbeelden zijn slecht slapen, nachtzweten, opvliegers, hartkloppingen, stemmingswisselingen, en concentratiestoornissen. Het leven van de vrouw kan behoorlijk ontregeld worden, soms jaren lang. VoetreflexPlus en of Tuinamassage gecombineerd met leefstijl- en voedingsadviezen geven een sterke vermindering van de klachten.